Wednesday, July 1, 2009

BERITA BAIK UNTUK SEMUA WARGA SK JELAI ( INTERNET PUSAT AKSES DAH OK ) !

Pada hari ini bertarikh 2 Julai 2009, Pusat Akses SK Jelai telah mempunyai internet semula setelah selama 1 tahun Pusat Akses terputus internet. Selama 1 tahun juga guru - guru dan murid - murid sekolah ini merungut dan mengeluh kesah kerana tidak dapat mengakses internet di Pusat Akses. Hendak mengakses internet di Makmal Komputer pula, tidak boleh kerana komputer di Makmal Komputer dah `out of date' ( dah lama dan uzur ).

Pada mulanya Pusat Akses telah dibina dan mula beroperasi pada bulan Mei 2007 yang lalu, maka murid - murid sekolah ini yang hidup serba kekurangan dan kemiskinan merasa gembira bila adanya Pusat Akses yang dapat memberikan banyak info - info terkini kepada mereka dan juga untuk mencari bahan pengajaran dan pembelajaran kepada guru - guru dan juga murid - murid. Malangnya selepas setahun, internet mengalami masalah yang tidak diketahui. beberapa kali pihak sekolah menghubungi pembekal kerana masih ada `warranty', namun hampa.

Proses ini telah berjalan selama setahun, hinggalah hadirnya En. Sudirman Bin Abdul Ghani sebagai PK Koko yang mempunyai banyak pengalaman dalam bidang PKG dan pengurusan. En. Sudirman telah berusaha bersama - sama dengan guru - guru sekolah ini untuk menghidupkan semula internet di Pusat Akses. Akhirnya, pada hari ini ( 2 Julai 2009 ) berjaya ! Syabas dan tahniah kepada semua yang terlibat. Semoga perjalanan sekolah ini untuk menjadi sebuah sekolah yang celik IT akan dapat dilaksanakan. SEKIAN.

No comments:

Post a Comment