Tuesday, October 27, 2009

TRAGEDI KEBAKARAN RUMAH MURID SK JELAI

Pada 28 Oktober 2009, sekitar jam 8.00 pagi, telah berlaku satu kebakaran rumah salah seorang daripada murid SK Jelai, iaitu Abdullah Bin Hamzah dari Tahun 5 USM. Semasa kejadian berlaku, keluarga Pak Hamzah semuanya tidak ada di rumah. Mereka telah keluar awal - awal lagi untuk berniaga di Kamunting, Taiping. Abdullah juga tidak hadir ke sekolah kerana mengikut keluarganya berniaga.

Hanya jiran - jiran sahaja yang telah mengesan kebakaran tersebut, tetapi tidak sempat menyelamatkan apa - apa pun kerana api terlalu marak. Bomba daripada Taiping pula lambat sampai menyebabkan rumah tersebut habis musnah dijilat api.

Semasa saya dan Cikgu Silmi menemuramah Pak Hamzah, menurut beliau dia telah menerima panggilan telefon mengenai kejadian tersebut dari jiran - jirannya. Apabila beliau sampai, beliau hanya dapat melihat sahaja bomba sedang memadam kebakaran dan tidak dapat menyelamatkan harta benda beliau yang telah musnah.

Warga SK Jelai mengucapkan ta`ziah kepada keluarga Pak Hamzah dengan apa yang telah berlaku kepada rumah beliau dan mengharapkan Pak Hamzah dan isteri bersama 10 orang anak mereka supaya banyak bersabar. Segala bantuan akan segera tiba dan SK Jelai juga akan mengadakan kutipan wang bagi meringankan beban keluarga Abdullah, esok.

No comments:

Post a Comment