Sunday, November 15, 2009

PERKHEMAHAN IBADAH KECEMERLANGAN INSAN RABBANI ( PIKIR ) 2009

Pada 13 & 14 November 2009, seramai 6 orang murid SK Jelai telah menyertai Perkhemahan Ibadah Kecemerlangan Insan Rabbani ( PIKIR ) Zon Batu Kurau 2009 bertempat di SK Pantai Besar, Batu Kurau, Perak. Seramai 82 orang murid dari zon Batu Kurau telah menyertai perkhemahan ini. Pada tahun ini perkhemahan PIKIR hanya diadakan selama 2 hari 1 malam sahaja, tidak seperti tahun - tahun lalu yang diadakan selama 3 hari 2 malam. Ini adalah kerana kesempitan waktu dan masa yang mana terlalu banyak program - program dijalankan di sekolah - sekolah pada masa ini.

Menurut Kem Komandan perkhemahan ini, iaitu Ustaz Toreq Bin Zainordin, pada asalnya penyertaan murid adalah seramai 100 orang, tetapi hanya 82 orang sahaja yang mendaftar. Guru - guru Agama Zon Batu Kurau pula tidak semua yang dapat memberikan komitmen yang sepenuhnya kerana terpaksa bertugas di sekolah masing - masing dengan acara - acara sekolah. Walau bagaimanapun, tenaga penggerak perkhemahan ini telah mencukupi untuk pembahagian tugas - tugas.

Pada hari yang kedua, perkhemahan ini telah tamat pada jam 6.00 petang setelah Majlis Penutupan disempurnakan oleh Ustaz Muhammad Bin Abdullah, Pegawai Khas Pendidikan Islam Dan Moral.


No comments:

Post a Comment